Piotr Michalski, rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku poinformował, że w postępowaniu przetargowym na przygotowanie dokumentacji obwodnicy Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 wpłynęło dziesięć ofert.
- „Zamówienie obejmuje sporządzenie Koncepcji programowej (wraz z wariantowaniem przebiegów), materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (wraz z jej uzyskaniem) oraz projektu budowlanego wraz z materiałami do wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID)” - mówi Piotr Michalski. - „Najniższa oferta opiewa na 2 134 050,00 zł, a najwyższa na 5 244 720,00 zł. Na realizację zadania przewidzieliśmy 3 000 000,00 zł”.
Oferenci:
-
Safege - 2 134 050,00 zł
-
Kontrakt – Biuro Projektowo-Konsultingowe - 2 398 500,00 zł
-
Europrojekt Gdańsk - 2 976 723,00 zł
-
Highway - 3 227 520,00 zł
-
Trakt Sp. z o.o. Sp. k. (lider) i Trakt Sp. z o.o. (partner) - 3 488 280,00 zł
-
Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznaniu - 3 565 893,00 zł
-
Transprojekt Gdański - 3 729 360,00 zł
-
TPF - 4 332 675,00 zł
-
Mosty Gdańsk - 4 385 565,00 zł
-
Multiconsult Polska - 5 244 720,00 zł
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad złożone oferty będzie oceniała pod kątem dwóch kryteriów: ceny (60 %) i doświadczenia personelu oferenta (40 %).
Celem budowy obwodnicy Sztumu w ciągu DK55 jest poprawa bezpieczeństwa, odciążenie i zwiększenie płynności ruchu oraz zmniejszenie czasu przejazdu tą drogą, a także poprawa jakości życia mieszkańców.
- „Jest to tym bardziej istotne, że układ drogowy w mieście opiera się na drodze krajowej i na ruch tranzytowy nakłada się duży ruch lokalny powodujący zatory drogowe” - mówi Piotr Michalski. - „Obwodnica ma mieć parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP) o przekroju po jednym pasie w każdym kierunku, bądź naprzemiennie dwa w jedną i jeden w drugą, tzw. 2+1 (w zależności od wyników analiz). Orientacyjna długość obwodnicy to ok. 6 km (w zależności od wariantu). Inwestycja obejmie również trzy skrzyżowania oraz infrastrukturę towarzyszącą”.
Program budowy 100 obwodnic w woj. pomorskim.
W ramach Programu powstanie 100 obwodnic na sieci dróg krajowych o łącznej długości około 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś. Inwestycjom tym będą towarzyszyły urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym oświetlenie spełniające wytyczne prawidłowego oświetlenia przejść dla pieszych.
- „Koszt realizacji 100 obwodnic został oszacowany na blisko 28 mld zł. Ich budowa będzie finansowana ze środków Krajowego Funduszu Drogowego prowadzonego przez Bank Gospodarstwa Krajowego” - informuje rzecznik prasowy GDDKiA w Gdańsku. - „Inwestycje związane z budową nowych obwodnic będą realizowane przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad. Jednym z najważniejszych efektów realizacji programu będzie poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawa przepustowości sieci drogowej”.
W ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 w województwie pomorskim powstanie pięć obwodnic:
-
Brzezia w ciągu drogi krajowej nr 25 (trwa przetarg na realizację prac budowlanych);
-
Człuchowa w ciągu drogi krajowej nr 22/25 (trwa przetarg na rozszerzone Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe - STEŚ-R),
-
Słupska i Kobylnicy w ciągu drogi krajowej nr 21 (wybrano najlepszą ofertę w przetargu na STEŚ-R);
-
Starogardu Gdańskiego w ciągu drogi krajowej nr 22 (przygotowano podstawowe Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ));
-
Sztumu w ciągu drogi krajowej nr 55 (poznano oferty w przetargu na Koncepcję programową z wariantowaniem).