Wydanie nr 79/2024, Wtorek 19.03.2024
imieniny: pokaż (6 imion)Bogdan, Jan, Józef, Leoncjusz, Marceli, Marek
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
  • tvdzierzgon.pl

Debata z kandydatami na burmistrza Malborka. Kto wygrał? Czekamy na Państwa komentarze (retransmisja nagrania)

Debata z kandydatami na burmistrza Malborka. Kto wygrał? Czekamy na Państwa… fot. Tv Malbork
Zbliżają się wybory samorządowe. Już 21 października mieszkańcy Malborka zdecydują, kto pokieruje miastem przez kolejną, tym razem pięcioletnią kadencję. Chcąc przybliżyć mieszkańcom sylwetki, poglądy oraz programy wyborcze kandydatów ubiegających się o fotel burmistrza Malborka, zapraszamy Państwa do obejrzenia retransmisji debaty wyborczej.

Debata telewizyjna z udziałem publiczności odbyła się 12 października 2018 r. o godzinie 18.00 w sali konferencyjnej Szkoły Łacińskiej i transmitowana była na żywo za pośrednictwem Telewizji Malbork.

Na debacie stawili się: Bogumiła Skóra, Tomasz Klonowski, Paweł Dziwosz, Arkadiusz Mroczkowski i Marek Charzewski.

Debatę prowadził redaktor naczelny TvMalbork.pl – Robert Bychowski.

Debata będzie składała się z 4 części.

  • W pierwszej części pretendujący do roli gospodarza miasta odpowiedzą na pytania z następujących dziedzin: gospodarka, polityka społeczna, kultura i sport oraz oświata. Pytania będą pochodziły od czytelników portalu TvMalbork.pl i zostaną wybrane spośród wszystkich pytań zamieszczonych pod artykułem z informacją o debacie lub przesłane na adres skrzynki redakcja@tvmalbork.pl . Wszyscy kandydaci odpowiedzą na jednakowe pytania.
  • Część druga – pytania od kandydatów. W tym bloku każdy z kandydatów będzie miał prawo do zadania jednego pytania do wybranego przez siebie kontrkandydata.
  • Część trzecia – pytania od publiczności – w trakcie debaty widzowie będą mieli możliwość skierowania pytań do kandydatów. Każdy kandydat otrzyma po dwa pytania od publiczności zgromadzonej w sali konferencyjnej Szkoły Łacińskiej
  • Część czwarta – podsumowanie – kandydaci będą mieli 2 minuty na swobodną wypowiedź.

 

Wszystkie osoby, które uczestniczyły w spotkaniu uprzejmie prosiliśmy o przestrzeganie poniżej określonych zasad:

 

  • Udział w debacie jest równoznaczny z akceptacją warunków przedstawionych w niniejszym regulaminie.
  • Przebieg debaty będzie w całości transmitowany w sieci (portal tvmalbork.pl). Materiał zostanie zarejestrowany w celu reemisji na TvMalbork.pl i TvRegionalna24.pl
  • Rejestracji obrazu i dźwięku mogą dokonywać jedynie osoby wskazane przez organizatorów.
  • Wszystkie osoby przebywające w miejscu realizacji nagrania (sala konferencyjna Szkoły Łacińskiej) wyrażają zgodę na publikację swojego wizerunku.
  • Pytania do kandydatów, jak i zadawane przez nich samych, nie mogą odnosić się do spraw osobistych.
  • W trakcie debaty nie można prowadzić agitacji wyborczej poprzez wnoszenie transparentów, ulotek itp.

 

Zagłosuj w naszej sondzie.

Kto wygrał debatę? Czekamy na Państwa komentarze.

Kto Waszym zdaniem będzie w drugiej turze wyborów?

 

Redakcja
Przejdź do komentarzy

 

Sondy

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Patronat
Internet Światłowodowy i Telewizja HD + 4K Malbork, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Frombork, Internet Światłowodowy i Telewizja HD + 4K Malbork, Nowy Staw, Nowy Dwór Gdański, Frombork,
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Wiadomości


Komentarze (152)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
wyborca
wyborca 19.10.2018, 20:53
Namawiam do udziału w głosowaniu. Każdy głos się liczy, każdy głos jest ważny. Powinniśmy korzystać z przywileju tak żeby mieć realny wpływ na rozwój naszego społeczeństwa.
Gosc
Gosc 17.10.2018, 23:46
Młodzi wybierzcie MŁODOŚĆ niezalezną....,bez układów.odsuńcie tych co przez lata nic nie robili a korzystali całe klany i jeszcze "farbują"się i wprowadzają na lekki chleb swoje rodziny....żenada,brak wstydu.Mlodzi idzcie do wyborow,dajcie szansę Miastu pięknemu rownież poprzez rozwoj turystyki to Jego wielki potencjał.
Irek
Irek 17.10.2018, 14:41
Ja idę na wybory, bo wiem, że mój głos ma moc. Tylko zastanawiam się czy mogę legitymować się paszportem? Zgubiłem dwa dni temu dowód
Doradca_FundacjiBatorego
Doradca_FundacjiBatorego 17.10.2018, 18:14 (odpowiedź do Irek)
Witaj Irek.

Przed przystąpieniem do głosowania należy ukazać komisji wyborczej dokument umożliwiający stwierdzenie Twojej tożsamości. Nie musi to być dowód, może to być jeszcze paszport lub prawo jazdy :)

Pozdrawiam,
Paweł,



zosia
zosia 16.10.2018, 08:35
Każdy znajdzie swojego kandydata, ważne żeby wziąć udział w wyborach. Każdy głos jest ważny, każdy głos się liczy.
Doradca_FundacjiBatorego
Doradca_FundacjiBatorego 17.10.2018, 11:10 (odpowiedź do zosia)
Witaj Zosia

Wierze, że każdy głos ma ogromną moc, wiec liczę że w tym roku będzie bardzo duża frekwencja wyborców. A Ty znalazłaś już swojego kandydata ? Pamiętaj żeby wyboru dokonywać mądrze :)

Pozdrawiam,
Paweł,
doradca online Fundacji im.Stefana Batorego
M
M 16.10.2018, 07:53
Pan Charzewski na burmistrza, Pan Dziwosz na zastepce- dogadacie się Panowie, jeden dokonczy to co zaczal a drugi go zmobilizuje zeby zdazyl skonczyc i zorhanizuje kilka imprez, a za rok zobaczymy, ocenimy. Być może Pan Dziwosz będzie miał szansę
Obserwator
Obserwator 16.10.2018, 10:27 (odpowiedź do M)
Jak to po roku ? Kadencja droga "M" jest 5 letnia !
M
M 16.10.2018, 16:19 (odpowiedź do Obserwator)
Oczywiście, że 5 letnia. Dziękuję
Jan
Jan 15.10.2018, 19:20
Czytając niektóre wypowiedzi ma się wrażenie, że piszący je nienawidzą demokracji lub chcieliby u siebie burmistrzów na miarę Rudolfa Gulianiego.burmistrza Nowego Jorku..Otóż jakoś nikt taki się nie zgłosił na burmistrza Malborka. Mamy kandydatów uczciwych (a przynajmniej nic mi nie wiadomo o ich przekrętach) i z Malborka, czyli są tacy jak my. Mam szacunek dla każdego z kandydatów i cieszę, że jest ich aż 5. Kandydatura pani Skóry potwierdza, że scena nie jest zbetonowana i każdy może się zorganizować i wystartować w wyborach. Zadaniem wyborcy jest umieć dobrze wybrać z oferty. Pan H.P. który jest cytowany poniżej myli się twierdząc, że kandydaci już się zużyli (lub może zhańbili?) pracą w samorządzie. Gruba pomyłka. Pojedynczy radny nie przeprowadzi większych projektów- liderem jest burmistrz, a on zdaje się jest czy był z SLD, a kandydaci na burmistrza z opozycji. Praca w radzie dała im niezbędne doświadczenie. Brawa za profesjonalne zorganizowanie spotkania. Nie było zwycięzcy. To się pokaże w debacie przy drugiej turze wyborów.
Mieszkaniec
Mieszkaniec 15.10.2018, 19:57 (odpowiedź do Jan)
"Otóż jakoś nikt taki się nie zgłosił na burmistrza Malborka" - cieszę się, że popiera Pan moje zdanie o jakości kandydatów. Niestety nie zgadzam się z większością tez a "są tacy jak my" mnie obraża. Co do Pana niejakiego pogodzenia się ze straconymi 4 latami i zgodą na stratę 5 kolejnych w słowach: "Pojedynczy radny nie przeprowadzi większych projektów- liderem jest burmistrz, a on zdaje się jest czy był z SLD, a kandydaci na burmistrza z opozycji" ja się z tym nie zgadzam. Ten problem rozwiązałoby wycofanie się wszystkich kandydatów na burmistrza. Tylko takie demokratyczne rozwiązanie byłoby najlepsze w obecnej sytuacji.
Sąsiad
Sąsiad 15.10.2018, 19:04
................................Arek nie pieprz głupot. Napij się wody, zrób siku i idź spać. Jesteś przykładem skończonego lenia i chachmęta !
Mieszkaniec
Mieszkaniec 15.10.2018, 18:15
Moim zdaniem debatę wygrali ex aequo dwaj Panowie z prawego górnego rogu z pierwszego zdjęcia, w szczególności za podkreślenie faktu zażenowania poziomem debaty oraz uwagą, że wszyscy kandydaci tworzyli obecną władzę i nic z tym nie zdziałali (pominięcie Pani Skóry w tym wątku rozumowania wybaczam) oraz drugi Pan który wydatnie uwypuklił brak kompetencji przyszłych burmistrzów w realizacji wyborczych mrzonek oraz poruszył temat skrótu z Nowej Wsi na Piaski. Bardzo Im dziękuję.Zachowali się jak trzeba. Pośród morza wielu aparatczyków dali mi nadzieję, że są jeszcze zwykli mieszkańcy którzy po prostu chcą się zaangażować bezinteresownie. Ja również uważam, że poziom debaty był żenujący. Co prawda każdy z kandydatów miał z 1 do 2 błyskotliwych wypowiedzi w wąskich temacikach czy drobnych pomysłów ale żaden nie zdefiniował głównych problemów Malborka ani nie przedstawił jakiejś ciekawej wizji dla miasta. No i nikt "nie wyjaśnił DLACZEGO SKORO BYŁ U WŁADZY I MIAŁ TAK ŚWIETNE POMYSŁY TO NIE ZNALAZŁ KOMPROMISU z pozostałymi kandydatami w imię dobra Naszego Ukochanego Miasta?

Moim zdaniem, najlepszym rozwiązaniem jest to by WSZYSCY KANDYDACI WYCOFALI SIĘ Z WYBORÓW na Burmistrza Malborka !
Dość tego pitu pitu chlastu chlastu. Pytam się: KTO I JAK SPŁACI BLISKO 50 milionów złotych zadłużenia. Ile jeszcze kasy zostanie wydane na inwestycje rodzące dodatkowe koszty i etaty opłacane z budżetu. To jest rozwój miasta?
Z czego zamierzacie opłacić i jakie inwestycje prorozwojowe dla Malborka?
Ciekawe
Ciekawe 15.10.2018, 17:37
Najlepiej wypadł Dziwosz.. Będzie druga tura!
Czarcia Zapadka
Czarcia Zapadka 15.10.2018, 16:09
krupówki na Rodła ? O matko i córko...............
mieszkaniec
mieszkaniec 15.10.2018, 08:35
Jak czytam "Wypowiedzi" p. Mroczkowskiego Arkadiusza-"kandydata" na Burmistrza Malborka-robi mnie się nie dobrze! Kolejny "zbawca" z PO? Gdzie pan był przez te wszystkie lata,jako Przewodniczący Rady Miasta,jako Radny i co zrobił pan dla Mieszkańców,dla Miasta? Pan może być "kandydatem",co najwyżej do prowadzenia MAGLA,podobnie,jak cała RESZTA tych "CUDOTWÓRCÓW"! ŻLOTOUŚCI,aby tylko dorwać się do Władzy,aby móc podróżowac po świecie za pieniądze podatnika,pozałatwiać swoje interesy i kolesiów? TO WSZYSTKO,WSZYSCY już PRZERABIALIŚMY!Pana podejście do wnoszonych skarg,próśb,apelacji w DYSKOMFORCIE NIEPEŁNOSPRAWNYCH-poznaliśmy.Pan chce zrealizować swoje "ambicje"? Mieszkańcy poznali pana "dokonania" przez te lata,stracone dla Mieszkańców i Miasta-lata!
Obserwator
Obserwator 14.10.2018, 19:58
Padło pytanie o finansowanie sportu w Malborku. Z tego co pamiętam aktualny burmistrz na początku obecnej kampanii obiecał obniżenie o 50 % poborów dla szefów miejskich spółek. I co ?. Gros z nich zarabia obecnie więcej niż 4 lata temu - jak ministrowie. Pora wypełnić obietnice - tu widzę środki na malborski sport. A Rady Nadzorcze w tych Spółkach - chodzące na pasku właściciela - naprawdę 5 osobowe ? Maksymalnie po 3 osoby z wynagrodzeniem 100 - 120 zł/miesiąc !. Zakład Komunikacji Miejskiej można uzdrowić tylko przez powrót do obsługi linii podmiejskich. Na szefa powołać aktualnego prezesa najlepiej prosperującej miejskiej Spółki. Niech się wykaże ! Debatę wygrał moim zdaniem p. Charzewski przed p. Mroczkowskim. Przed nami II tura wyborów. Pani Jola (ponoć prymuska) nie powinna nigdy podawać do publicznej wiadomości nazwy Wyższej Uczelni, którą jakoby kończyła ! Pozostali kandydaci - na poziomie uczniów 6 klasy SP. Do nauki ! Nie nadają się na radnych, nie mówiąc o stanowisku burmistrza ! Totalny obciach ! A te ich sztuczne, przypominające nutrie uśmiechy na plakatach wyborczych to już całkowita porażka ! Lepiej dla nich byłoby gdyby cichutko (razem z całymi rodzinami) wycofali się z wyborów jeszcze przed I turą.
do szkoły
do szkoły 14.10.2018, 21:59 (odpowiedź do Obserwator)
Dobry czlowieku moze i w ORMO bylbys przydatny jako obserwator bo jak widac po poziomie twojej wiedzy większej kariery nie wróżę .Tyle warte te wypociny co i twoje prognozy wyborcze najpierw po nauki do szkoly a potem głos zabierać .Spólki mają 3 osobowe RN to tak na początek
Obserwator
Obserwator 14.10.2018, 22:10 (odpowiedź do do szkoły)
Zobaczymy za tydzień kto miał rację, na razie się chłopcze nie podniecaj, siusiu, paciorek i do łóżeczka - jutro o 8 pierwsza lekcja. A co do RN miejskich Spółek sprawdziłem wypowiedź jednego z kandydatów. W jednej (PWiK) faktycznie jest 5 osób. Za dużo !
malborżanka
malborżanka 14.10.2018, 17:35
Ciekawa debata. Wyborcy na sali nie łykali tych kłamstw które prezentują kandydaci. Pytania celne i wymagające prostej odpowiedzi- jestem pod wrażeniem i gratuluję odwagi! Pan Dziwosz niestety poległ na całej linii, odpowiedzi na poziomie Pani Skóry, a i będąc radnym chyba nie wie do końca na czym polega samorząd i że jako burmistrz ma okrojony kawałek tortu do dysponowania. Pan Klonowski, no cóż jedyna słuszna partia nie ma szans. Myślę Panie Klonowski, że czasy judzenia ludzi programami na "+" minęły, Pana elektorat to bezrobotni z 10 dzieci. Utrzymując ten PiS-owski system rozdawnictwa, uważam, ze bardzo przyssaliście się do owoców z mojego drzewa! Pan Mroczkowski, bliżej mu do wygłaszania kazań niż reprezentowania miasta. Cała trójka z kredytem zaufania mieszkańców zasiadała w radzie miasta i poza wyjściem z sesji i negowaniem wszystkiego co wychodziło ze strony przeciwnej, nie słyszałam żeby coś dokonała. Moim zdaniem najlepiej wypadł Pan Charzewski.
xxxxb
xxxxb 15.10.2018, 12:04 (odpowiedź do malborżanka)
A co Pani przeszkadzają rodziny wielodzietne.W czym jest Pani lepsza od nich, Przykro słuchać lub czytać wołających o wolność, demokrację i tolerancję, którzy każdym swoim słowem obrażają i poniżają innych., szczególnie tych mniej zaradnych i biedniejszych. A pieniądze z budżetu Państwa należą się nie tylko bogatym przedsiębiorcom. Ja też płacę podatki, nie korzystałam i nie korzystam z żadnych dofinansowań, ale wolę żeby pomagać tym, którym brakuje, nie koniecznie bogatym.
malborczyk
malborczyk 14.10.2018, 17:22
Pytania do Dziwosza ewidentnie przygotowane!!! Był przygotowany na odpowiedzi...
Ada
Ada 14.10.2018, 14:48
W moim odczuciu wielkim wygranym tej debaty jest Pan Marek Charzewski, to spotkanie pokazało, że konkurencja się po prostu nie przygotowała, a już pytanie Pana Klonowskiego o to dlaczego cena za m2 w TBS-ach wynosi tyle, a tyle samo u dewelopera tyle samo obnażyło kompletny brak wiedzy, reszta zagadnień o inwestycje, bulwar itd. to już kompletna porażka... Oby tę debatę obejrzało jak najwięcej osób, otworzy to może niektórym oczy i uszy.
eksperymentator
eksperymentator 14.10.2018, 14:11
Malbork już wstydzi się za Rychłowskiego i Charzewskiego, to może już czas aby spróbować czy tak samo będzie po rządach Klonowskiego?
heh
heh 14.10.2018, 11:38
Pani s...kura znoszące złote jajka hahahahahahahahah
Fan Tadka
Fan Tadka 14.10.2018, 10:46
na debacie pojawił się także Tadeusz Cymański (uwielbiam wiersze Tadka), w celu wsparcia Klonowskiego?
Dyzio
Dyzio 14.10.2018, 10:43
Burmistrz Mroczkowski
Z-ca Dziwisz
Przewodniczący Rady Miasta Markowski
Sekretarz Szwedowski
Prezesem Sp. miejskiej Kupski
Wróci dobry uklad
Rocky
Rocky 14.10.2018, 10:49 (odpowiedź do Dyzio )
wtedy zwijamy drogi, składamy zamek i chodu jak najdalej stąd.
Piotr
Piotr 14.10.2018, 10:07
Tak czytam te wszystkie komentarze i się zastanawiam ilu z was pójdzie do wyborów i jaka będzie frekwencja ?
Tomasz
Tomasz 14.10.2018, 10:20 (odpowiedź do Piotr)
togo nie wiem, ale druga tura jak w banku a tam wszystko będzie mogło się zdarzyć
Bezstronna
Bezstronna 14.10.2018, 08:41
Pan Mroczkowski ze słuchawką w uchu czekał chyba na podpowiedzi bo nawet zapytany co do tej pory zrobił dla miasta musiał skorzystać z ulotki. Pan Klonowski nic nie pokazał bo to tylko kolejny pionek Pisu. Pani Skóra wybory na Burmistrza to tylko przykrywka do tego, żeby zainteresować społeczeństwo swoją sprawą. Pan Dziwosz może i ma energię ale żadnych konkretów, każdy wie że Malbork potrzebuje zmian. Pan Charzewski mimo krytyki zrobił dużo więcej niż jego poprzednik i to nie tylko projekty, które dokończył po nim. Moim zdaniem Burmistrzem powinien zostać Pan Charzewski ale zastępcą Pan Dziwosz. To byłby idealny duet.
xxxxb
xxxxb 15.10.2018, 12:08 (odpowiedź do Bezstronna)
A cóż oprócz progów na ulicach zrobił Pan Charzewski ?!
Kajka
Kajka 14.10.2018, 21:15 (odpowiedź do Bezstronna)
No i Dziwosz zobaczyłby co i jak i coś by się nauczył od Charzewskiego i wtedy z wiedzą i doświadczeniem mógłby startować w nastepnych wyborach .
Student
Student 14.10.2018, 09:41 (odpowiedź do Bezstronna)
Na głuchego Burmistrza głosować ? Toć On nie będzie słyszał głosów wyborców !
Ja
Ja 14.10.2018, 12:38 (odpowiedź do Student)
Fuj, obrzydliwy jesteś
Ja
Ja 14.10.2018, 09:13 (odpowiedź do Bezstronna)
Konkretna opinia, z którą się zgadzam. Niepotrzebne było to o słuchawce, to był aparat słuchowy dla niedosłyszących
Bezstronna
Bezstronna 14.10.2018, 09:23 (odpowiedź do Ja)
Przepraszam, nie wiedziałam.
TELEWIDZ
TELEWIDZ 14.10.2018, 00:15
TCHÓRZE! ŻADEN NIE UDOSTĘPNIŁ DEBATY. BOJA SIĘ . DRAMAT. TYLKO KASA. NIE GŁOSUJCIE NA ŻADNEGO Z NICH
Piotr
Piotr 14.10.2018, 09:45 (odpowiedź do TELEWIDZ)
Arkadiusz Mroczkowski i Paweł Dziwosz udostępnili debatę
Emeryt
Emeryt 13.10.2018, 20:59
Ktoś na facebooku napisał, że PiS zlekceważył 140 tys. podpisów odrzucając projekt PSLu "Emerytury bez podatku". Jest to tylko część prawdy. Nie dopuszczając do dalszego procedowania tego projektu w rzeczywistości zlekceważył 9 milionów 100 tysięcy emerytów i rencistów. Proszę zatem wszystkich seniorów wzgardzonych przez rządzących, gnębionych kosmicznymi cenami leków i żywności WSZYSCY IDZIEMY GŁOSOWAĆ 21. X I NIKT Z NAS NIE ODDAJE GŁOSU NA KANDYDATÓW PiSu. My wyborcy pokażmy rządzącym naszą pogardę. Skopmy im dupska.
janek
janek 15.10.2018, 15:50 (odpowiedź do Emeryt)
Jaka propozycja??? Emerytury bez podatku? Pan Prezes PSL, pan Kosiniak- Kamysz, przez lata był ministrem "od emerytur". Wtedy nie zgłosił takiej propozycji, a dziś co chwilę podrzuca jakiś paszkwil. Kto, na kogo będzie głosował, należy tylko do jego decyzji, a pan "emeryt" to może sobie sam głosować jak chce. I biegnąc do KW sam sobie skopie to do czego sam nawołuje. Osobiście nie wierzę w wygraną PiS-u w Malborku, gdyż jest to zagłębie komunistyczno-liberalne. Do dziś nie zrozumieli, że w tym ukochanym mieście, do tej pory nie zmieniło się nic na lepsze, ale nadal dopuszczają do władzy osoby ze starego nadania, choć w innych szatkach. Proszę podać, co dobrego przez te lata od 1990 roku, zrobiono w Malborku? Najwyższe bezrobocie w województwie pomorskim, brak perspektyw rozwoju. Jedyne, co się udało po wielu latach, to drugie przęsło mostu.
Pisior
Pisior 14.10.2018, 15:23 (odpowiedź do Emeryt)
A jak będzie 500+ dla emerytów to oczywiście nie weźmiesz kaski od tego złego PIS-u ?
Pisior
Pisior 14.10.2018, 15:23 (odpowiedź do Emeryt)
A jak będzie 500+ dla emerytów to oczywiście nie weźmiesz kaski od tego złego PIS-u ?
Maniek
Maniek 13.10.2018, 18:23
..........................Bogusia startuje na woźną a nie na Burmistrza. Ale na woźną to zdecydowanie za stara !
Sąsiadka
Sąsiadka 13.10.2018, 18:20
.................................Mroczkowski - wyluzuj, zrób siku i idź spać ! Ty to już na pewno nic nie zrobisz - leniu !
Kasia
Kasia 13.10.2018, 18:18
............................a ta woźna Bogusia co to chce być Burmistrzem to kto to jest ?
BOGO
BOGO 13.10.2018, 17:59
Mam nadzieję,że p.Klonowakiego i p. Mroczkowskiego nie bierzecie pod uwagę w wyborach A to dlatego, że pierwszy to pisowiec, a drugi to staruszek.
Youngbill
Youngbill 13.10.2018, 16:31
Młodzi! Co To za porządki, żeby w Radzie Miasta najmłodszy radny był po trzydziestce. Najmłodszy powinien byc po dwudziestce. Tylko dialog międzypokoleniowy da nam sukces.
widz
widz 13.10.2018, 16:46 (odpowiedź do Youngbill)
Odpowiedź jest prosta. Starsi zrobili sobie z rady miejsca pracy
Janek
Janek 13.10.2018, 16:27
Jak najbardziej Paweł Dziwosz! Ma pomysł, realnie patrzy na szansę i wyzwania, ma za sobą zespół - szybko odbudował Stowarzyszenie Nasz Malbork, ludzie idą za Nim, bo widzą szansę na zmiany. Realne zmiany! Facet dużo jeździ po świecie i wie jak to może wyglądać u nas. Nikt mu nie każe jak ma mówić, bo nie jest związany z partią. Każda władza z innych miast z Nim pogada, w razie partnerstwa, bo jest za Malborkiem, a nie za partią.
Dyzio
Dyzio 13.10.2018, 19:29 (odpowiedź do Janek)
Tak idą z Nim ludzie szczególnie widać to na spotkaniach z wyborcami te tłumy
Mieszkaniec Osiedla Południe
Mieszkaniec Osiedla Południe 13.10.2018, 19:25 (odpowiedź do Janek)
Jak najbardziej Marek Charzewski! Pan Dziwosz nie ma żadnych własnych pomysłów na rządzenie miastem. Jego zaplecze to żadne zaplecze. A jego bezpartyjność , którą tak chwali się jest bardzo wątpliwa. Wiadomo bowiem doskonale z jaką partią ,,trzyma się" związek zawodowy , gdzie Pan Dziwosz jest Przewodniczącym zakładowym.Tajemnicą poliszynela jest też jego bliska znajomość z Panem Klonowskim z PiS.
Kajka
Kajka 14.10.2018, 21:20 (odpowiedź do Mieszkaniec Osiedla Południe)
ZNAJĄ SIĘ BO SĄ Z JEDNEGO FYRTLA I RAZEM CHODZILI DO SZKOŁY A MALBORK TO NIE WARSZAWA I WSZYSCY SIĘ ZNAJĄ !!!
Grzegorz daj spokój nudny jesteś
Grzegorz daj spokój nudny jesteś 13.10.2018, 23:09 (odpowiedź do Mieszkaniec Osiedla Południe)
Nudny jesteś jak flaki z olejem,czepiłeś się trąbki i dmiesz mało Ci żyłka nie pęknie.Nikt tu lewicowców nawracać nie zamierza,trzeba ich po prostu się pozbyć podoba Ci się Charzewski to głosuj na SLD do powiatu będziesz miał komplet ,do miasta oczywiście na pozostałych działaczy chwilowo bezpartyjnych i skupionych wokół idei niezależności.Kampania Dziwosza ma jakiś sens w przeciwieństwie do pomysłów na latanie po mieście z rozwianym krawatem o 6 rano (chyba tylko po to żeby nikt nie zadawał kłopotliwych pytań Charzewski juz chyba zapomniał jak uniżenie dziękował poprzednikowi za drugi most
Tomasz
Tomasz 13.10.2018, 16:26
Oddajcie miasto dla młodych może wyciągną te miasto z marazmu. To ostatnia szansa
Ja
Ja 14.10.2018, 09:31 (odpowiedź do Tomasz )
Dyskryminacja - to właśnie robisz.
Bezpartyjny
Bezpartyjny 13.10.2018, 15:01
Moim zdaniem Klonowski oprócz tego że jest z PiS to nic nie ma konkretnego do zaoferowania. O pani Bogusi nie będę się wypowiadał bo szkoda słów. Charzewski miał swój czas i nie wykorzystał go, w czasie jego kadencji Malbork stanął w miejscu. Myślę że dobrą opcją byłoby to gdyby Mroczkowski został burmistrzem a Dziwosz jego zastępcą. Mroczkowski ma doświadczenie i jest przedsiębiorczy, tylko brakuje mu werwy. Natomiast Dziwosz ma tą werwę ale brakuje mu doświadczenia. Połączenie ich dwóch to by było najlepsze rozwiązanie dla nas, pod warunkiem że jeden i drugi dogadali by się że sobą.
Ja
Ja 14.10.2018, 09:39 (odpowiedź do Bezpartyjny )
Mroczkowski przedsiębiorczy? To może sprawdź jak mu biznesy malborskie poupadały, nie potrafił ich uratować a miasto ma ratować ?
Ewa
Ewa 13.10.2018, 14:04
...i jeszcze podsumowujac...
Pan Mroczkowski- od lat w samorzadzie, jesli do tej pory czego nie zrobil i nie wymyslil, to juz tego nie zrobi i nie wymysli, skostniale myslenie, brak polotu i swiezosci, bedzie dbanie o uklady i znajomkow (uwaga slabe- on chce dac po 300 zl emerytom i rencistom- smierdzi to na odleglosc)
Pani Skora- eee...idzmy dalej...byle nie Aleja Rodla ;)
Pan Charzewski- robi dosc dobre wrazenie bo jest ze wszystkimi sprawami jak najbardziej na biezaco, ale to pionek, ktory robi, co mu sie karze. Srodki unijne wykorzystuje bo ma swietny zespol projektowy, ktory mu to podpowiada itd. Nadal SLD robi swoje i dba o swoich. Zero konkretnych zmian w czasie calej kadencj. Moze i widzi co by trzeba bylo zrobic, ale ma zwiazane rece, bo zeby cos zrobic, trzeba by bylo zwolnic ludzi- a jak to zrobic jak to funfle z SLD??? Polityka spoleczna lezy, mieszkalnictwo lezy, TBS to masakra...Jesli M. Ch wygra, nic sie nie zmieni, przeciez dzien po wyborach sytuacja bedzie taka sama jak przed.
Pan Klonowski- hmmm...swieze spojrzenie, nie boi sie zadawac pytan (jak np o koszty mieszkan w TBS), ale program nijaki no i...jedyna sluszna partia. To wg mnie wyklucza go. Szkoda, ze w to wszedl bo mysle, ze moglby byc silnym kandydatem. No i bufoooniaaaaadaaaaa, skoro on teraz tak sie nosi, co bedzie jak zostanie Burmistrzem? Poklony, bijcie poklony...
Pan Dziwosz- przede wszystkim swiezosc i brak ukladow. On nie bedzie sie bal zmienic ludzi na stanowiskach bo nie jest w nic wmanewrowany. Nie bedzie sie bal wprowadzic zmian- nie ogranicza go partia i jej widzimisie. Ma swieze spojrzenie i nowe pomysly. Mowi o koniecznosci rozwoju gospodarczego miasta (nie mylic z Aleja Rodla
Ja
Ja 13.10.2018, 16:04 (odpowiedź do Ewa)
Zgadzam się, jeśli nie Charzewski to Dziwisz, ale niepotrzebnie ujmujesz zasług burmistrzowi. Przecież wiesz, że ŻADEN burmistrz sam nie pisze projektów i nie zajmuje się innymi sprawami bieżącymi wg kompetencji komórek. Po to tam właśnie są. Pochwały zbiera szef, ale i nagany szef. Myślę, że zrobił co mógł, na ile mu zespół pomógł...na ile radni się zgodzili (!). Dbał o dobrą atmosferę, co sprzyjało pracy urzędników, zakończył proceder kolesiostwa znany wcześniej, wyszedł do ludzi - bonraka rola burmistrza. Paweł będzie tez tak robił. Można zrobić więcej - jak zawsze. Nie ma co burmistrza atakować. On ma swoje głosy i Paweł swoje, jedne i drugie cenne.
żart wyborczy
żart wyborczy 13.10.2018, 17:38 (odpowiedź do Ja)
Ukrócił kolesiostwo to ci się udalo i napisz jeszcze że niezależny od SLD i otoczył się fachowcami
Ja
Ja 14.10.2018, 09:56 (odpowiedź do żart wyborczy)
Tu masz rację, żaden człowiek nie odcina się od przyjaciół czy znajomych tylko dla tego, że są w partii. Chodziło mi o kolesiostwo w sensie wykorzystywania stanowiska do zalatwiania władnych interesów. Musisz jednak przyznać, że nikt z pracowników poprzedniej kadencji nie został usunięty?
Ewa
Ewa 13.10.2018, 13:30
Panie Marku Charzewski!!!
Tak pieknie chcial Pan zdyskredytowac najwiekszego swego rywala, Pawla Dziwosza, mowiac, ze wstanie Pan, jego byly nauczyciel, skoro On, byly uczen, wstaje. Otoz Panie Marku, slusznie, bardzo slusznie bo UCZEN PRZEROSL MISTRZA.

Ja
Ja 13.10.2018, 13:56 (odpowiedź do Ewa)
Cóż za ignorancja z Twojej strony Ewo. Nie mierz innych swoją miarą, proszę. Pan Marek NIGDY nie powiedział złego słowa na Pawła Dziwisza. Często podkreśla jak uczy się od wielu ludzi, robi to bez ironii. W moim i moich znajomych odczuciu pochwalił Pawła Dziwisza za właściwą postawę i pochwalił się, że to był jego uczeń. Myślę, że jest z Niego dumny, bo i jest z Kogo. Nie dopatruj się złych intencji w każdym wypowiedzianym słowie.
Krysia z południa
Krysia z południa 13.10.2018, 13:24
Klonowski najbardziej konkretnie,drugi Dziwosz, 3 miejsce Mroczkowski, na 4 Charzewski i na końcu Skóra
Ja
Ja 13.10.2018, 14:03 (odpowiedź do Krysia z południa)
Krystyno, proszę, obejrzyj debatę jeszcze raz i wsłuchają się w odpowiedzi. Obiektywnie - na cześć pytań odpowiedział rzeczowo, na jedno (o TBS) niestety pokazał niewiedzę w temacie, a na pytanie o konkretną inwestycję - nie umiał przedstawić rzadnego pomysłu, odpowiedział ogólnikowo. Pytanie było proste! Bądźmy obiektywni!!!
Mieszkanka
Mieszkanka 13.10.2018, 11:44
Miałam okazję uczestniczyć w debacie. W mojej ocenie najlepiej wypadł Pan Dziwosz i myślę, że pora dać szansę młodym. Jeśli się nie sprawdzą za kolejne 5 lat ich nikt nie wybierze. Następnie Pan Charzewski podtrzymujący swoje obecne stanowisko, nie mam do czego się przyczepić. Pan Klonowski w moim odczuciu jest mocno nastawiony na realizację programu PiS. Pan Mroczkowski choć doświadczony nie przekonał mnie do siebie. Pani Skóra chyba myli ulice. Nie rozumiem jak można chcieć zrobić z Al. Rodła coś na wzór Krupówek. Mam wrażenie, że ta Pani nie może pogodzić się z faktem, że nie idzie jej w sklepie i zamiast przyciągnąć klientów próbuje przewrócić całe miasto pod swoje "widzimisię", a w tym wszystkim zapomniała Pani o nas - o mieszkańcach. W pytaniach o młodzież, seniorów czy MZK cały czas mówiła Pani o obwodnicy, parkingu i Rodła, a gdzie w tym wszystkim odpowiedź na pytania i gdzie my - mieszkańcy?
Krystyna
Krystyna 13.10.2018, 11:28
Ja pragnę zauważyć, że Pani Skóra nawet nie zauważyła zmian w ordynacji wyborczej i cały czas myśli, że kadencja trwa 4 lata...otóż nie, PiS wprowadził zmiany i Nowe Władze samorządowe, oby to nie był Marek Charzewski, posiedzą aż 5 lat. Więc zastanówmy się czy nadal chcemy stagnacji w mieście i wstydzdnia się, że Malbork zajmuje wysokie miejsce w rankingu miast bez przyszłości.
Ja
Ja 13.10.2018, 14:07 (odpowiedź do Krystyna)
Niech Pani zlinczuje Panią Bigumiłę za to, że jest inna, być może z brakami wiedzy, innymi zaburzeniami. Wstyd Pani Krystyno!!!
Leon Zakrzewski
Leon Zakrzewski 13.10.2018, 11:21
Paweł Dziwosz zrobił bardzo dobre wrażenie na debacie. Miły, uśmiechnięty, nie patrzył na ludzi z góry jak Tomasz Klonowski, który połknął chyba kij od miotły. Pan Marek Charzewski byłby dobrym vice, ale nie burmistrzem, bo nie jest dobrym managerem.
Mieszkaniec Osiedla Południe
Mieszkaniec Osiedla Południe 13.10.2018, 12:23 (odpowiedź do Leon Zakrzewski)
Pan Dziwosz jest miły i uśmiechnięty tylko ,,dla picu". Tak naprawdę jest zupełnie inny , zwłaszcza wobec osób ,które mają inne zdanie jak on albo przerastają go wiedzą i inteligencją.
Ja
Ja 13.10.2018, 14:05 (odpowiedź do Mieszkaniec Osiedla Południe)
Zawsze mam inne zdanie niż Paweł i nigdy nie był niemiły.
Katarzyna W.
Katarzyna W. 13.10.2018, 11:17
Czy to żart? Jak Pan Charzewski może być bezpartyjny i niezależny, kiedy wszyscy tam w komitecie to SLD. Takie myślenie oczu przedwyborcze.
Fredek Po
Fredek Po 13.10.2018, 16:17 (odpowiedź do Katarzyna W.)
To nieprawda Pan Drabik to były członek PO jak Pietkiewicz
M.
M. 13.10.2018, 12:20 (odpowiedź do Katarzyna W.)
To nieprawda np. Pan Pietkiewicz nie jest z całą pewnością SLD.
Ja
Ja 13.10.2018, 16:07 (odpowiedź do M.)
I kilka kandydstek także nie
Zen
Zen 13.10.2018, 15:24 (odpowiedź do M.)
Hehe Pan Pietkiewicz to już był wszedzie
Marek Zegarek
Marek Zegarek 13.10.2018, 11:13
Debata dość ugrzeczniona, ale wyraźnie widać, że tu liczy się tylko dwóch kandydatów - Dziwosz i Charzewski. Ale, że obecny burmistrz nie jest gospodrny, o stawiam na młodego Dziwosza
wyborca
wyborca 13.10.2018, 10:31
Obejrzałem w całości... ogólnie debata nudna. Jak dla mnie jedyny z jajami to Dziwosz reszta to może co najwyżej zrywać te jabłka o których mówił Klonowski. Charzewski niestety mijał się z prawdą i odpowiadał olewatorsko i wymijająco widać, że dużo się nauczył w tej kadencji od swojego zastepcy. A Pani Skóra cóż... tak to jest jak do lekarza specjalisty czeka się latami a później jest już za późno.
Klonowski bezpłciowy może na radnego tak ale nie na burmistrza
Mieszkaniec Osiedla Południe
Mieszkaniec Osiedla Południe 13.10.2018, 12:30 (odpowiedź do wyborca)
Nieprawda - debata była całkiem ciekawa. Zgadzam się co do Pani Skóra i Pana Klonowskiego. Co do Pana Dziwosza -zdecydowanie nie. Nie wiem jak rozumieć tekst - ,,jedyny z jajami"? Jeśli chodzi o wyrywność z decyzjami to mi to nie pasuje , zwłaszcza ,że większość jego pomysłów jest kiepska np. co do seniorów. Tak więc 3xTAK dla Pana Charzewskiego , który w prawie każdej dziedzinie ( z wyjątkiem biegania) jest lepszy jak Pan Dziwosz , który na debacie miał kilka wpadek np. z bulwarem.
Roman
Roman 13.10.2018, 10:26
Krupówki to może za dużo ale kiedy zostanie odbudowana starówka to już żaden z kandydatów nie powiedział
Ja
Ja 13.10.2018, 16:09 (odpowiedź do Roman)
Panie Romanie, złożył Pan jakiś wniosek w tej sprawie? Może pomysł w budżecie obywatelskim? A może. Pan tylko jęczy?
Rozczarowana
Rozczarowana 13.10.2018, 10:05
Jestem rozczarowana. Dotychczasowa kampania pana Dziwosza wydawała się świetnie poprowadzona, ale debata odsłoniła brak konkretów i programu. To co robi jego środowisko i on sam bardzo sprawnie zresztą to kampania wizerunkowa i na tym niestety koniec.
Nasz Malbork
Nasz Malbork 13.10.2018, 10:29 (odpowiedź do Rozczarowana)
Szanowny Państwo ,szczególnie Pani Rozczarowana,zapraszamy na niedzielne spotkanie na terenie OSiR w Malborku (12-15)zorganizowane przez Kww Nasz Malbork. Spotkanie w formie konwencji będzie w całości poświęcone zarówno kandydatom na radnych jak i kolejnej prezentacji programu wyborczego naszego komitetu.Każdy oczywiście ma prawo do własnego osądu kandydatów na Burmistrza,dobrze jeżeli opiera własny osąd o prawdziwe argumenty .Zapraszam i pozdrawiam Dariusz Kupski
Tytus
Tytus 13.10.2018, 10:49 (odpowiedź do Nasz Malbork)
Czy to znaczy, że w jakimś miejscu można będzie przeczytać program? Już? Na tydzień przed wyborami?
Jarosław
Jarosław 13.10.2018, 10:00
Czy sklep p. Skóry jest otwarty w niedziele, chętnie się tam przejdę. Ponoć panuje tam głęboki PRL, można powspominać stare dobre czasy. A dodatkowo na gorze jest siedziba SLD wiec mamy komplet
Kajka
Kajka 14.10.2018, 21:31 (odpowiedź do Jarosław)
NIE KUMAM GDZIE TEN SKLEP JEST ???
Beti
Beti 13.10.2018, 22:38 (odpowiedź do Jarosław)
Gdyby rządziła miastem tak jak swoim sklepem, popadlibyśmy w totalną ruinę.
Róża
Róża 13.10.2018, 09:51
Zdecydowanie wygrał Paweł Dziwosz. Obecny burmistrz siedział jak na spotkaniu z kolegami na piwie. I nie warto inwestować w sport dorosłych ... dla mnie to osobiście szok! Przegrał tą wypowiedzią. Arkadiusz Mroczkowski dla mnie zestresowany i w końcu nie zrozumiałam co z tą ulicą Tczewską, czy ją zniszczył, zbudował, brak jasnych wypowiedzi. Tomek Klonowski no comment a Bogumiła Skóra rozbawiła mnie normalną kurą co znosi złote jajka. Oglądając całą debatę wybór jest jasny. Paweł Dziwosz powinien zostać burmistrzem Malborka. Jestem ogromnie ciekawa jakie zmiany wprowadzi.
Jan
Jan 13.10.2018, 16:12 (odpowiedź do Róża)
Pan Charzewski siedział swobodnie, ale nie jak na piwie. Postawa otwarta, bo wiedział co mówi.
Mieszkaniec Osiedla Południe
Mieszkaniec Osiedla Południe 13.10.2018, 12:48 (odpowiedź do Róża)
Kto wygra to okaże się 21 października choć nie jest to pewne, bo może być II runda. Oby nie był to ,,picer" - Pan Dziwosz. Burmistrz nie mówił o tym ,że nie warto inwestować w sport dla dorosłych. Powiedział prawdę ( jako jedyny z kandydatów) ,że budżetu miasta nie stać na finansowanie sportu na poziomie wyczynowym.
załamany
załamany 13.10.2018, 09:49
przestańcie odsłaniać pomniki tylko dajcie dla ludzi prace (a nie tylko dla siebie)
Urząd Pracy
Urząd Pracy 13.10.2018, 16:14 (odpowiedź do załamany)
Czytaj ogłoszenia o prace i chodź na rozmowy, a będziesz pracował. Czekasz aż do domu ktoś po Ciebie przyjdzie?
Ja
Ja 13.10.2018, 09:47
Brawo dla organizatorów
CHYTRY
CHYTRY 13.10.2018, 09:42
Bylem na debacie i sluchajac tych ludzi z....... chce sie same puste slowa zero kakretow gdzie darmowe przedszkola kolejna kielbasa wyborcza. Kolejne wybory i kazdy siciaga inwestora i jakos sie nikt nie pojawia. bo tu jest lipa nikt nie chce tu zainwestowac!!!! Proponuje wesprzec male firmy lokalne ktore placa podatki do kasy miasta i daja prace nam mieszkancom. ulgi podatkowe dla firmy ktore zatrudnia powyzej 20 osob szereg jest narzedzi rzeby wesprzec lokalny biznes!
Biznes
Biznes 13.10.2018, 16:16 (odpowiedź do CHYTRY)
Ja mam lokalny biznes i mam wsparcie. Jest w zasięgu ręki/oczu, tylko trzeba się interesować.
wyborca
wyborca 13.10.2018, 09:48 (odpowiedź do CHYTRY)
Jeżeli byłeś na debacie to powinieneś słyszeć ,że dokładnie o tym mówił Paweł Dziwosz
Iwona
Iwona 13.10.2018, 09:44 (odpowiedź do CHYTRY)
Bardzo dobry pomysł !
Renata
Renata 13.10.2018, 09:12
świetnie zorganizowana debata
mk
mk 13.10.2018, 09:07
1. p. Charzewski
2. p. Dziwosz
3. p. Mroczkowski - na emeryturę
4. p. Skóra - ze swoimi pomysłami do lekarza specjalisty
Renata
Renata 13.10.2018, 09:16 (odpowiedź do mk)
a Klonowski ?
Jaaa
Jaaa 13.10.2018, 22:43 (odpowiedź do Renata)
Poza rankingiem hehe
Obserwator
Obserwator 13.10.2018, 08:52
Podpisuję sie za oceną gościa z Południa. Wiadć na czyje polecenia niektóre komentarze. Dobre pytanie na ostatniej sesji Rady Miasta postawił jeden z Radnych do Mroczkowskiego. Skoro w Malborku jest tak żle a był Przewodniczacym dlaczego nie wprowadził żadnej powtarzam żadnej Uchwały majacej tę sytuację poprawić? Widać jak jest uzależnionyt od pana R. Bo nagle dostrzega to co mu każa mówic.
Myślący samidzielnie
Myślący samidzielnie 13.10.2018, 16:18 (odpowiedź do Obserwator)
Czyje polecenie? Czy Ty wykonujesz tylko polecenia, czy może sam myślisz?