Wydanie nr 268/2018, Wtorek 25.09.2018
imieniny: pokaż (15 imion)Aureli, Aurelia, Aurelian, Herkulan, Wincenty, Rufus, Franciszek, Włodzisław, Eufrozyna, Władysław, Kleofas, Ermenfryda, Irmfryda, Ermenfryd, Irmfryd
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl
Internet Światłowodowy i Kablówka 3 Generacji w Malborku
Internet Światłowodowy i Kablówka 3 Generacji w Malborku

Z trasy Malbork - Elbląg znikną zakręty śmierci. Znamy datę prac budowlanych

Za 118 mln zł „wyprostowany” zostanie wyjątkowo niebezpieczny odcinek pomiędzy Elblągiem a Fiszewem.

Jak informuje naszą redakcję Karol Głębocki z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, prace na trasie Elbląg - Fiszewo obejmą między innymi wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do nośności 115 kN/oś, poszerzenie jezdni do 7 m, wzmocnienie podłoża i korpusu drogi, korektę geometrii drogi, łuków poziomych i pionowych. Przewidziana jest również budowa-przebudowa chodników i ciągów pieszo-rowerowych.

 

Prace budowlane przewidziane są na lata 2020-21. Obecnie rozstrzygany jest przetarg na wykonanie projektu budowlanego i wykonawczego, na którego opracowanie przewiduje się 15 miesięcy.

 

Przebudowa drogi na odcinku Elbląg - Fiszewo jest kontynuacją projektów drogowych prowadzonych już w województwie pomorskim. Już w 2017 r. roku zatwierdzonych do realizacji zostało osiem zadań polegających na rozbudowie tej drogi. Łącznie z odcinkiem Fiszewo – Elbląg zmodernizowanych zostanie niemal 70 km drogi za około 400 mln zł. Dzięki temu cała droga od Czerska przez Starogard Gdański, Malbork i Elbląg aż do granicy z Rosją będzie dostosowana do przenoszenia obciążeń najcięższego ruchu, czyli będzie przystosowana do przejazdu TIR-ów.

 

Zakres przebudowy odcinka pomiędzy Elblągiem a Fiszewem:

1. Wykonanie nowej konstrukcji jezdni DK nr 22 o nośności 115 kN/oś (pozostałe drogi zgodnie z warunkami technicznymi), w tym poszerzenie jezdni w miejscach jej niewystarczającej szerokości, lub zastosowanie przekroju „2+1” (na podstawie wariantowej koncepcji rozbudowy układu drogowego wykonanej przez projektanta).

2. Przebudowa/budowa korpusu drogi wraz ze wzmocnieniem podłoża,

3. Przebudowa/rozbudowa istniejących skrzyżowań (w tym budowa dodatkowych pasów ruchu na skrzyżowaniach – o ich zastosowaniu zadecyduje Zamawiający),

4. korekta łuków poziomych i pionowych,

5. przebudowa istniejących zjazdów indywidualnych i publicznych,

6. budowa/przebudowa systemu odwodnienia drogi (kanalizacja deszczowa

w miejscowościach, rowy umocnione na odcinku szlakowym),

7. rozbiórka wszystkich obiektów inżynierskich i budowa nowych obiektów, w tym w dodatkowych lokalizacjach – w miarę potrzeb,

8. przebudowa istniejącej infrastruktury technicznej kolidującej z inwestycją,

9. wycinka drzew i krzewów kolidujących z inwestycją,

10. budowę kanału technologicznego w zgodności z wytycznymi GDDKiA, które są integralną częścią niniejszej specyfikacji oraz zgodnie z warunkami technicznymi dla kanałów technologicznych,

11. budowa/przebudowa zatok autobusowych

12. budowa/przebudowa chodników, ciągów pieszo-rowerowych,

13. zagospodarowanie zieleni w granicach pasa drogowego,

14. wykonanie oznakowania pionowego i poziomego oraz urządzeń BRD (w tym elementów uspokojenia ruchu),

15. budowa/przebudowa oświetlenia drogowego,

16. Budowa stacji meteorologicznej w lokalizacji pomiędzy km 372+234 a km 375+000 – zgodnie z wymaganiami zawartymi w „Załączniku do DM-00.00.00 - Krajowy System Zarządzania Ruchem” z dnia 28.03.2014 r., będącymi integralną częścią opisu przedmiotu zamówienia.

17. Dowiązanie projektowanych rozwiązań (w tym zapewnienie kontynuacji przekroju poprzecznego) do rozwiązań zastosowanych w dokumentacji wykonywanej w ramach zadania pn.: Projekt budowlany wraz z materiałami do uzyskania decyzji ZRID, projekt wykonawczy, materiały przetargowe oraz pełnienie nadzoru autorskiego: „ROZBUDOWA DROGI KRAJOWEJ NR 22 NA ODCINKU KRÓLEWO – GRANICA WOJEWÓDZTWA”, który realizowany jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku.


Podstawowe parametry techniczne:

• klasa drogi GP (droga główna ruchu przyspieszonego),

• prędkość projektowa – do uzgodnienia z Zamawiającym

• nośność 115 kN/oś,

• kategorię ruchu (min. KR4) należy wyznaczyć na podstawie prognozowanego ruchu

• przekrój poprzeczny 1x2 lub „2+1”

• pas ruchu o szerokości 3,5 m,

• pochylenie poprzeczne jezdni na prostej – 2%,

• skrajnia pionowa – 5,00 m,

Piotr Wąsowicz

 

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Na sygnale


Komentarze (4)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe i naruszające regulamin będą usuwane.

 
Janusz
Janusz 06.09.2018, 06:50
Na drodze 22 są "proste śmierci" a nie jakieś tam zakręty. Kierowcy z reguły na takich lukach są ostrożniejsi.
Olo
Olo 05.09.2018, 13:03
Szkoda, tak się przyjemnie jeździło po tych zawijasach... A jak ktoś nie potrafi jeździć i myśleć podczas jazdy to tak czy inaczej zginie. Nawet proste drogi nie pomogą...
Prawda
Prawda 05.09.2018, 12:47
Te zakręty nie były by tak nazywane, gdyby debile nie wyprzedzali na nich i jechali z odpowiednią prędkością, która tam wynosi 60 km/h.
Kamila
Kamila 05.09.2018, 14:24
Dokładnie, zgadzam się w 100%