Wydanie nr 58/2017, Poniedziałek 27.02.2017
imieniny: pokaż (11 imion)Gabriel, Jana, Anastazja, Auksencja, Baldomer, Auksencjusz, Auksenty, Baldomera, Honoryna, Bazyli, Anna
ReklamaKontakt
  • tvregionalna24.pl
  • zulawyimierzeja24.pl
  • tvsztum.pl

Widzowie pytają: Czy na dworcu w Malborku pojawią się automaty biletowe? - 20.09.2016

  • Wydanie nr 58/2017
  • 21 września 2016, 09:16
  • Iga Moczyńska
  • Interwencje TV
  • 8 komentarzy
Widzowie pytają: Czy na dworcu w Malborku pojawią się automaty biletowe? - 20.09.2016
Kolejki do kas na dworcu to odwieczny problem. Podróżni nie zawsze mają możliwość wcześniejszego zakupu biletów, więc pojawiło się nowe rozwiązanie – automaty biletowe.

Do naszej redakcji zgłosił się jeden z widzów, który jest zaniepokojony kolejkami do kas na dworcu. Wiele osób skarży się na na ten problem, który jest widoczny szczególnie rano, gdy pasażerowie udają się do pracy, a także w sezonach świątecznych oraz w wakacje. W większych miastach (np. w Warszawie, Gdańsku czy Bydgoszczy) pojawiły się tzw. biletomaty. Jest to wygodna forma zakupu biletu, która staje się coraz bardziej popularna.

Http://www.AutoDoc.pl

Wiele z tych urządzeń jest prosta w obsłudze. Wyposażone są w ekrany dotykowe, czytelną instrukcję, a nawet przewodnika głosowego. Dodatkowo umożliwiają płatność zarówno gotówką jak i kartą. Niestety najbliższe takie urządzenie znajduje się dopiero w Gdańsku.

W telefonicznej rozmowie z rzecznikiem Polskich Linii Kolejowych S.A. Mirosławem Siemieńcem, dowiedzieliśmy się, że zainstalowaniem automatów biletowych zajmuje się przewoźnik, czyli w tym wypadku PKP Intercity. PKL nie ma nic przeciwko zamontowaniu biletomatów i jest otwarte na wszelkie propozycje.

Pasażerowie tym rozwiązaniem są zachwyceni, szczególnie że znacznie ułatwiłoby im to podróż.

- Skróciłoby to zdecydowanie kolejki i oczekiwania na wydruk biletu – powiedziała pani Lucyna. - Rano i weekendy kolejki sięgają aż do wejścia budynku dworca. Bardzo często czynna jest tylko jedna kasa, a ludzie nie zawsze mają możliwość szybszego dotarcia na dworzec i zakupu biletu.

- Z kolei pan Stanisław dodał, że bardzo dobrze, że pojawiają się takie innowacje i nie tylko pomocne byłoby to dla młodych osób. Starsi też by chętnie skorzystali z takiej możliwości.

W odpowiedzi od rzecznika InterCity Cezarego Nowaka możemy przeczytać:

- Obecnie pasażerowie planujący podróż pociągami PKP Intercity z Malborka mają do dyspozycji dwa okienka kasowe na dworcu kolejowym, w których mogą kupić bilety na przejazd. Jedno, uruchamiane przez PKP Intercity, czynne jest w godzinach 06:25-17:55 oraz 18:25-05:55. Dodatkowo w ciągu dnia funkcjonuje także kasa agencyjna uruchamiana przez Przewozy Regionalne. Jednocześnie podróżni mogą nabyć bilety przez internetowy system sprzedaży oraz aplikację mobilną IC Mobile Navigator. Za ich pośrednictwem mogą kupić bilety nawet na 5 min. przed odjazdem pociągu. Na bieżąco analizujemy potoki pasażerskie na dworcu w Malborku i jeżeli zauważymy konieczność wzmocnienia kas o automaty biletowe, wówczas będziemy je uruchamiać.

Niestety nie zawsze dwie kasy na dworcu są czynne, a dodatkowo nie wszystkie osoby korzystają z aplikacji mobilnych czy Internetu (chodzi tu szczególnie o osoby starsze). Podróżnym pozostaje uzbroić się w cierpliwość.

Iga Moczyńska

 

Zdjęcia (7)

Powiązane artykuły

Kamery On-Line

Podziel się:
Oceń:
Tagi

Zobacz więcej z kategorii Interwencje TV


Komentarze (8)

Dodanie komentarza oznacza akceptację regulaminu. Treści wulgarne, obraźliwe, naruszające regulamin będą usuwane.

TB
TB 21.09.2016, 19:34
Za tępo zakupu biletów na dworcu, wszyscy marudzący powinni podziękować przede wszystkim innym kupującym
.
Jak wygląda kupowanie biletu ? Ci ,którzy się naprawdę śpieszą , potrafią rzeczowo powiedzieć dokąd planują podróż ,kiedy planują powrót i na którą godzinę wyjazd .
A bardzo często przychodzą tylko ,żeby raz w miesiącu przedłużyć bilet okresowy.
Oczywiście to stan idealny. Zazwyczaj sprawy mają się diametralnie inaczej .
Z jakiegoś tajemniczego powodu ,masa ludzi nie ma bladego pojęcia ,gdzie i kiedy chce jechać, a o wyraźnej artykulacji to chyba w życiu nie słyszeli . Im dłuższa kolejka ,tym większa szansa ,że osoba przy okienku nabierze ochoty aby kupić bilet na jutro ,pojutrze za tydzień - osobie się nie spieszy ,więc może sobie pogadać , zadając masę pytań ,na których odpowiedź znajduje się albo na rozkładzie jazdy w holu albo zwyczajnie w internecie !

A w skrócie:
1. Regularnie jeździsz na jakieś trasie ? Kup sobie bilet okresowy - raz i na okres spokój .
2. Wbieganie w ostatnich minutach do odjazdu pociągu to ZAWSZE zły pomysł.
3. Umiesz czytać ? Sprawdź rozkład jazdy na holu ,peronie a przynajmniej w internecie , a nie zadawaj masę bzdurnych pytań przy kasie !
toja
toja 26.09.2016, 14:31
Zgadzam się. Są też przypadki kiedy ktoś przez 15 minut pyta o pociąg, gdzie, o której, a na końcu mówi "to ja przyjdę jutro". Moim zdaniem powinna być specjalna kasa informacyjna połączona z kasą dla kupujących bilet na "za tydzień".
xss
xss 21.09.2016, 14:56
to bardzo dobry pomysł. a tłumaczenia, że trzeba być szybciej na dworcu po bilet są śmieszne. ile tj. szybciej? godzina? pół godziny?
z
z 21.09.2016, 14:20
Babcie w okienkach już czasami nie wyrabiają
Ewa
Ewa 21.09.2016, 10:20
oj bardzo by się automaty biletowe przydały, codziennie jeżdzę do Tczewa i trzeba rano stać w kosmicznych kolejkach
Pablo 3578
Pablo 3578 21.09.2016, 21:43
Wystarczy pomyśleć i kupić bilet tygodniowy lub tzw miesięczny -oszczędność czasu i jeszcze można zaoszczędzić a jak by postawili te automaty to narzekania,że nie ma przy nich sprzedawcy i instruktora zakupu biletu żenada zawsze nie pasuje
Pablo 3578
Pablo 3578 22.09.2016, 11:19
Prawdziwy opis poprzednika "TK" czasami ,rano i w sezonie są kolejki ,kupujący życzą sobie miejsca a to przodem do jazdy przy oknie itd nie mogąc się zdecydować a czas ucieka,kilka razy rano taka sytuacja jedna kolejka -wszyscy do okienka 'Intercity' a obok kasa regionalna otwarta i ani jednej osoby -bilety tam także sprzedają na podobne pociągi za wyjątkiem biletów międzynarodowych wystarczy stanąć obok i poprosić o bilet.Szkoda tylko,że nieczynne od lat środkowe okienko kasowe zdaje się że będącego własnością Intercity- po remoncie i otwarciu dworca były otwarte 2 okienka nie wzmacnia obsadę przynajmniej na czas wzmożonych wyjazdów i okresu wakacji.
wola
wola 26.09.2016, 14:34
Chyba rzadko jeździsz pociągami, ludzie od dawna ustawiają się w jedną kolejkę, a spróbuj podejść do kasy regio, przy której aktualnie nikogo nie ma to Cię zwyzywają. Już nie raz miałam taką sytuację. Nie wiem skąd się wziął ten idiotyczny 'pomysł' jednej kolejki. nigdzie nie ma takiej informacji.

Komentarze z Facebooka